Bij IMW maak je het verschil !

Je komt te werken vanuit IMW regio Tilburg binnen de Toegang Tilburg [1], beide een warme betrokken organisaties met veel ruimte voor ontwikkeling en een grote mate van professionele autonomie.

Ben je goed in het onderzoeken wat een client nodig heeft?

Sta je sterk in je schoenen?

Heb je het lef om een moeilijk gesprek te voeren?

Kun je in de hectiek het overzicht bewaren?

Ben je kritisch en heb je een goed reflecterend vermogen?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jij wil het verschil maken en écht iets betekenen voor de ander. Het liefst doe je dat natuurlijk in een uitdagende werkomgeving met voldoende afwisseling, leuke collega’s en ontwikkelmogelijkheden. Een plek waar jij je thuis kan voelen. Dat kan bij het IMW in Tilburg.

Werken bij het IMW is allesbehalve saai. Wij bieden een collegiale werkomgeving, met veel ruimte voor zelfstandigheid, persoonlijke ontwikkeling, flexibiliteit en kansen om door te groeien, binnen een informele werksfeer. Zelf je koers bepalen: dát vinden wij belangrijk voor medewerker én klant. Samen zorgen we ervoor dat iedereen de kans krijgt om mee te doen in de maatschappij. Dat is het verschil dat jij kan maken.

Wat je gaat doen als generalistisch hulpverlener met financiële expertise:

Je werkt als generalistisch hulpverlener in een wijkteam en bent daarbij dè wijkprofessional met specifieke kennis over de aanpak van geldzorgen en financiële problemen.

Als generalistisch hulpverlener werk je samen met de partners in de Toegang (MEE, WMO, GGD, Werk en Inkomen, team Schuldhulpverlening) wijkgericht en multidisciplinair aan voorkomende ondersteuningsvragen op het gebied van financiën, opvoeding, huiselijk geweld en psychosociale problematiek. Als generalistisch hulpverlener maak je een heldere analyse van de hulpvraag en ontdek je ‘de vraag achter de vraag’. Samen met de inwoner (en zijn netwerk) stel je een plan van aanpak met concrete resultaten op en ga je op zoek naar de juiste vorm van ondersteuning. In veel situaties kun je de ondersteuning als wijkprofessional zelf bieden. Soms is het nodig om andere passende of specialistische ondersteuning in te zetten.

Als ‘financieel hulpverlener’ breng je specialistische kennis mee naar jouw wijkteam. Je pakt ondersteuningsvragen op het gebied van financiën op en bent vraagbaak voor andere wijkprofessionals. Je ondersteunt de inwoner bij het op orde brengen van de geldzaken en je zet budgetcoaching in voor het op orde te leren houden van de financiën. Wanneer er sprake is van schuldenproblematiek, werk je nauw samen met de verbindende schakel van team Schuldhulpverlening. Tijdens de ondersteuning onderzoek je wat nodig is om de financiële stabiliteit duurzaam te borgen. Indien nodig schakel je budgetbeheer in of werk je toe naar de inzet van gespecialiseerde zorg.

Over jou:

  • Jij hebt een relevant afgerond HBO diploma, een geldig VOG en hebt bij voorkeur enkele jaren relevante werkervaring in de financiële hulpverlening/schuldhulpverlening.
  • Je hebt kennis van en affiniteit met sociale wet- en regelgeving, bestaanszekerheid, de WMO, de Jeugdwet, en de do’s en don’ts binnen de privacywet.
  • Je bezit een brede kijk om uiteenlopende ondersteuningsvragen te onderzoeken.
  • Je hebt overtuigingskracht: je neemt duidelijk een standpunt in en kunt je keuzes en beslissingen onderbouwen en verantwoorden.
  • Naast uitstekende gespreksvaardigheden bezit je ook schriftelijke vaardigheden voor heldere rapportage en registratie.
  • Je bent in staat aan te sluiten bij de cliënt en stimuleert daarbij eigen kracht en verantwoordelijkheid van de cliënt.
  • Je bent zichtbaar en gaat outreachend te werk. Grenzen en kaders kun én durf je aan te geven.

Dit bieden we jou:

  • We streven naar een werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. Een diversiteit aan ervaringen, achtergronden en talenten in teams waarin zorg voor elkaar en humor vanzelfsprekend zijn
  • Een contract in eerste instantie voor de duur van een jaar (met mogelijkheden op verlenging en een vaste aanstelling)
  • De functie is ingeschaald in schaal 8 volgens de CAO Sociaal Werk, met een maximum van € 4.547 (op basis van 36 uur).
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een individueel keuzebudget, loopbaanbudget voor scholing en flexibele werktijden.
  • De mogelijkheid en faciliteiten om (deels) vanuit huis te werken.
  • 4% loonsverhoging in juli 2024.

Waar wacht je nog op?

Enthousiast? Mail je motivatiebrief met curriculum vitae o.v.v. ‘generalistisch hulpverlener – financiële hulverlening’ uiterlijk 9 juni a.s. naar sollicitatie@imwtilburg.nl. De gesprekken vinden plaats op 20 en 21 juni a.s. Wij kijken uit naar jouw reactie!

Heb je nog vragen? Bel, app of mail dan met IMW leidinggevende Anneke den Biesen / 06-86840383 / a.denbiesen@imwregiotilburg.nl