Bij IMW maak je het verschil

Jij wil het verschil maken en écht iets betekenen voor de ander. Het liefst doe je dat natuurlijk in een uitdagende werkomgeving met voldoende afwisseling, leuke collega’s en groeimogelijkheden. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen. Dat kan bij IMW Regio Tilburg.

Werken bij IMW is allesbehalve saai. Wij bieden een collegiale werkomgeving, met veel ruimte voor zelfstandigheid, persoonlijke ontwikkeling, flexibiliteit en kansen om door te groeien, binnen een informele werksfeer. Zelf je koers bepalen: dát vinden wij belangrijk voor medewerker én klant. Samen zorgen we ervoor dat iedereen de kans krijgt om mee te doen in de maatschappij. Dat is het verschil dat jij kan maken.

Wat doen wij?  

In Tilburg geeft IMW samen met MEE, GGD en de gemeentelijke afdelingen Dienstverlening en Werk & Inkomen vorm aan Toegang Tilburg. Wij zijn verantwoordelijk voor de inzet van medewerkers voor de verschillende wijkteams. Deze wijkteams worden operationeel aangestuurd door wijkteammanagers die in dienst zijn van Toegang Tilburg.

Als IMW zorgen we voor de inzet, op peil houden en het borgen van het vakmanschap van onze medewerkers. Hierdoor kunnen ze hun expertise in zetten in de samenwerkingsverbanden. Als leidinggevende ben je verantwoordelijk voor het aansturen van onze medewerkers die wij georganiseerd hebben in vakgroepen. Je bent verantwoordelijk voor het op peil houden van zowel de bemensing van de teams als het kennisniveau van de medewerkers. Hiervoor stem je voortdurend af met de wijkteammanagers van Toegang Tilburg.

Wij zoeken:

Wij zijn daarom op zoek naar een  leidinggevende duizendpoot. Een stevige leidinggevende met brede kennis van het maatschappelijk domein, een flinke dosis managementervaring, zakelijke en diplomatieke houding, sterke affiniteit met het werven, selecteren en behouden van medewerkers en tot slot ook nog ervaring met het trainen en (bij) scholen van medewerkers. Vragen we veel? Ja zeker!  Maar je krijgt er ook behoorlijk wat voor terug! Ben jij dus die leidinggevende duizendpoot die we zoeken? We gaan dan graag met jou in gesprek!

Wat je gaat doen als leidinggevende:

Als leidinggevende heb je meerdere taken en rollen die je uitvoert voor je medewerkers. De formele werkgeversrol heeft betrekking op het werven, selecteren en plaatsen van personeel binnen het samenwerkingsverband. Dat zijn natuurlijk de belangrijkste personele taken:  werven en selecteren van geschikte medewerkers, behouden van medewerkers door groei en loopbaanontwikkeling en het voeren van ontwikkelgesprekken.

Bij verzuim en ziekte ga je aan de slag met verzuimbegeleiding en re-integratie trajecten waarbij je zowel oog hebt voor individuele medewerkersbelangen als voor overstijgende organisatiebelangen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de vakinhoudelijke ontwikkeling van je medewerkers. Je geeft leiding aan ruim dertig medewerkers van de vakgroepen Sociaal Raadslieden, Psychosociale en Financiële hulpverlening.

Je neemt medewerkers mee in organisatieveranderingen en stuurt op het ontwikkelen van een gemeenschappelijke taal en doelen. Je coacht en traint de medewerkers uit jouw team in (het ontwikkelen van) de benodigde vaardigheden en competenties. Je bent tevens MT lid en levert een actieve bijdrage aan onze organisatie ontwikkeling middels deelname aan diverse projectgroepen en beleidsontwikkeling.

Over jou:

  • Je bent een enthousiaste leidinggevende met minimaal een afgeronde HBO opleiding en 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie. Bij voorkeur binnen een maatschappelijke organisatie.
  • Het is een pré wanneer je kennis hebt van het sociaal domein (Wmo, Jeugdwet en Participatiewet)
  • Je bent een stevige leidinggevende die kan werken in een netwerkorganisatie. Je beschikt over een flinke dosis takt, bent diplomatiek en daadkrachtig en tegelijker tijd sluit je aan bij jouw medewerkers.
  • Je bent een coachend leidinggevende die medewerkers het beste uit zichzelf laat halen en stuurt op resultaat.
  • Je hebt een sterk ontwikkeld inlevingsvermogen en bent je bewust van wat er speelt bij de medewerkers en het team.
  • Als persoon ben je warm en open en gericht op het opbouwen van sterke relaties. Tegelijkertijd ben je zakelijk genoeg om echt te sturen wanneer het nodig is en verlies je organisatie belangen en doelen niet uit het oog.
  • Je bent een sterke persoonlijkheid met een flinke dosis humor en een kartrekkersmentaliteit.
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je bent positief ingesteld en kunt goed schakelen bij het onderhouden van contacten met verschillende in- en externe samenwerkingspartners.

Dit bieden we jou:

  • Een prettige werksfeer waarin zorg voor elkaar en humor vanzelfsprekend zijn.
  • Een contract voor de duur van 1 jaar, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar onbepaalde tijd;
  • De functie is ingeschaald in schaal 10 van de CAO Sociaal werk met een maximum van € 5483,- (op basis van 36 uur).
  • 4% loonsverhoging in juli 2024.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een individueel keuzebudget, loopbaanbudget voor scholing en flexibele werktijden.
  • De mogelijkheid en faciliteiten om (deels) vanuit huis te werken.

Waar wacht je nog op?

Enthousiast? Mail je motivatiebrief met curriculum vitae o.v.v. ‘vakinhoudelijk leidinggevende’ uiterlijk 13 april naar sollicitatie@imwregiotilburg.nl De eerste gesprekken vinden plaats op 29 april en 1 mei 2024.

Heb je nog vragen? Bel, mail of app dan met Levi Meulensteen, Algemeen manager IMW Regio Tilburg. Levi is bereikbaar via tel. 06 38695725. Kijk voor meer informatie over IMW op www.imwregiotilburg.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.