Team budgetbeheer bij IMW
IMW voert budgetbeheer uit voor inwoners die (tijdelijk of langdurig) niet in staat zijn hun geldzaken te borgen. Door het uitvoeren van budgetbeheer creëer je een gezonde financiële basis en draag je bij aan het welbevinden van de inwoner. Hiermee lever je een bijdrage aan de integrale aanpak van financiële problemen.
Wijkprofessionals, schuldhulpverleners en zorgprofessionals kunnen inwoners aanmelden bij Team Budgetbeheer IMW. Binnen dit team zorg je met elkaar voor het uitvoeren van het budgetbeheer. Binnen heldere kaders zoek je met de inwoner en verwijzer naar een passende aanpak.
Budgetbeheerder
Één van jouw taken:
Opstarten en uitvoeren van budgetbeheer: tijdens een intakegesprek, maak je kennis en screen je de financiële situatie van de inwoner. Je stelt samen een budgetplan op en maakt afspraken over leefgeldbetalingen en reserveringen. Na het opstarten van het beheer bewaak je samen met de assistent budgetbeheerders de financiële situatie van de inwoner. Je gaat met de inwoner en de verwijzer in gesprek over budgettaire keuzes, werkt resultaatgericht en stelt op respectvolle wijze grenzen wanneer de situatie daarom vraagt.
Belangrijk:
- Jij hebt een relevante, afgeronde Hbo-opleiding en werkervaring met budgetbeheer, financiële en/of schuldhulpverlening.
- Je volgt actualiteiten m.b.t. budgetbeheer en actuele wet- en regelgeving en toetst regelmatig of de uitvoering van het budgetbeheer voldoet aan het kwaliteitslabel van NVVK.
Dit bieden we jou:
- Een jaarcontract voor 24 tot 32 uur per week (met intentie tot een vaste aanstelling.)
- De functie is ingeschaald in schaal 8 volgens de CAO Sociaal Werk, met een maximum van € 5.040 (op basis van 36 uur)
Klik hier om de hele vacature te bekijken.
Assistent Budgetbeheerder
Enkele taken:
Ondersteunen budgetbeheerder: Je ondersteunt de budgetbeheerders bij het op orde brengen en houden van de financiële situatie van onze cliënten.
Verzorgen van telefonisch spreekuur: Als Assistent Budgetbeheerder ben je het eerste aanspreekpunt voor onze cliënten en/of hun begeleiders.
Belangrijk:
- Jouw uitstekende administratieve vaardigheden en laagdrempelige wijze van communiceren vormen de basis voor het uitvoeren van jouw werkzaamheden.
- Je hebt een (bij voorkeur relevante) afgeronde MBO-opleiding, (zoals MBO Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Administratief Medewerker of Financieel dienstverlener, niveau 4) en geldige VOG.
Dit bieden we jou:
- Een jaarcontract voor 24 tot 36 uur per week (met intentie tot een vaste aanstelling.)
- De functie is ingeschaald in schaal 6 volgens de CAO Sociaal Werk, met een maximum van € 4.188 (op basis van 36 uur)
Klik hier om de hele vacature te bekijken.
Medewerker Administratie Budgetbeheer
Enkele taken:
Bewaken gehele proces: Jouw focus ligt op alles wat met het betalingsverkeer en de communicatie met de bank te maken heeft. Je controleert en verzendt de ingevoerde betalingen en bewaakt het gehele proces m.b.t. het aanvragen, koppelen en afsluiten van het budgetbeheer. Je vormt daarmee een cruciale schakel in het proces van budgetbeheer dus.
Verzorgen betalingsverkeer: De Administratie Budgetbeheer zorgt voor al het betalingsverkeer. Je verzendt de ingevoerde (leefgeld)betalingen dagelijks op vaste momenten naar de bank, zodat deze kunnen worden verwerkt. Je verzorgt spoed betaalopdrachten en informeert de (assistent) budgetbeheerders over niet-uitgevoerde betaalopdrachten en andere knelpunten in het betaalproces.
Over jou:
Het takenpakket van deze functie bestaat uit een combinatie van routinematige werkzaamheden én het ad hoc inspelen op diverse vragen en (onverwachte) situaties. Verder:
- Heb je een afgeronde MBO-opleiding, bij voorkeur in de richting economie, administratie of boekhouding en geldige VOG.
- Heb je kennis van Outlook, Word, Excel en SmartFMS is een pré.
Dit bieden we jou:
- We streven naar een werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. Een diversiteit aan ervaringen, achtergronden en talenten in teams waarin zorg voor elkaar en humor vanzelfsprekend zijn
- Een jaarcontract voor 24 tot 32 uur per week (met intentie tot een vaste aanstelling.)
- De functie is ingeschaald in schaal 5 volgens de CAO Sociaal Werk, met een maximum van € 3.817,- (op basis van 36 uur)
Klik hier om de hele vacature te bekijken.
Waar wacht je nog op?
Enthousiast? Mail je motivatiebrief met curriculum vitae o.v.v. ‘(medewerker administratie)(assistent)budgetbeheerder’ uiterlijk 14 september naar sollicitatie@imwregiotilburg.nl of vul onderstaand sollicitatieformulier in.
Wij kijken uit naar jouw reactie!
Heb je nog vragen? Bel, app of mail dan met Ginny van Dongen:
06-44193551/g.vandongen@imwregiotilburg.nl
Solliciteren
* Verplicht invullen